De PVC Vloeren Specialist

Woongerelateerde CBS-cijfers blijven geweldig…

De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en (PVC) vloeren en de winkels in meubels en woninginrichting algemeen assortiment noteren in augustus, voor de derde maand op rij, de grootste omzetstijging in het retailsegment van de non-food, zo meldt het CBS. Het eerste cluster (waartoe de winkels in parket-, laminaat- en kurkvloeren behoren) tekent met 10,0 procent zelfs een plus in de dubbele cijfers op, het tweede komt tot 8,4 procent meer omzet.

De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en (PVC) vloeren hebben dit jaar tot dusverre een plus van 8,0 procent in het eerste kwartaal gerealiseerd en een van 4,8 procent in het tweede. In de eerste twee maanden van het derde kwartaal komt het cluster tot positieve uitkomsten van respectievelijk 7,0 procent en zoals hierboven gemeld 10,0 procent.

De winkels in meubels en woninginrichting algemeen assortiment hebben een plus van 4,7 procent neergezet in het eerste kwartaal, gevolgd door een vooruitgang van 9,2 procent in het tweede. In de eerste twee maanden van het derde kwartaal bereikt het segment een omzetgroei van respectievelijk 10,1 procent en deze verslagmaand dus 8,4 procent.

De omzet van de winkels in non-food bij elkaar is in augustus met 2,0 procent gegroeid ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. De detailhandel als geheel heeft 3,0 procent meer omgezet. Daarnaast is online 13,9 procent meer omgezet, met een toename van 10,5 procent voor de webwinkels en van 19,5 procent voor de multi-channelers.

Budel 17 oktober 2019