De PVC Vloeren Specialist

BLOG/PVC VLOEREN NIEUWS

Volg hier de laatste trends en nieuws over PVC Vloeren

Desso Tarkett lanceert collectie Art Deco…

23 jan 2020

Desso Tarkett lanceert collectie Art Deco… Met overduidelijk de art-decostijl als inspiratiebron, brengt Desso Tarkett vanaf deze maand zijn residentiële tapijtcollectie Art Deco naar de winkel. Geometrische patronen, zoals visgraat en honingraat, gaan hierin samen met natuurlijke effecten, in het vijftal warme kleuren van de edelstenen amber, smaragd, robijn, amethist en grafiet. De kleuren en … Read more

Lees verder >>

Barometer woonbranche wederom in de plus!

12 jan 2020

Barometer woonbranche wederom in de plus… De ‘woonbranche economische barometer’ beëindigt 2019 alsnog met een indicatie van groei. De door Van Es Marketing Services opgestelde barometer sluit de maand december af met een stijging van ruim vier punten ten opzichte van de voorgaande maand, waardoor hij weer uit het rood klimt en een einde maakt … Read more

Lees verder >>

mFLOR stelt nieuwe merkuitstraling voor…

06 jan 2020

mFLOR stelt nieuwe merkuitstraling voor… mFLOR introduceert in dit nieuwe jaar een volledig nieuwe look & feel voor zijn PVC-vloeren. De vernieuwde merkuitstraling diende naar eigen zeggen hoogwaardig te zijn, wat stellig tot uiting is gekomen in de nieuwe brochure, de displays, het aangepaste logo en de nieuwe website www.mflor.com. In een begeleidend statement legt … Read more

Lees verder >>

Groei export synthetische vloerbedekking…

27 dec 2019

Groei export synthetische vloerbedekking… De wereldwijde export van tapijten en andere textiele vloerbedekkingen van door mensenhanden gemaakt (synthetisch) materiaal bedroeg 7.183,64 miljoen dollar in 2016 en bereikte 8.453,43 miljoen dollar in 2018, een percentuele groei van 17,68 procent in twee jaar tijd. Aldus blijkt uit recente gegevens van TexPro, de marktanalysetool van het platform Fibre2Fashion. … Read more

Lees verder >>

ING: woonwinkel plust 5.5 procent in 2020…

12 dec 2019

ING: woonwinkel plust 5,5 procent in 2020… De top 3 van groeiers in de retail zal komend jaar bestaan uit de segmenten online, supermarkten en wederom ‘living’, zo voorspelt het ING Economisch Bureau. De omzetgroei in de detailhandel als geheel zal ook volgend jaar 3 procent bedragen. De hogere koopkracht en de banengroei zijn belangrijke … Read more

Lees verder >>

Expona Simplay 19db nieuw bij objectflor!

02 dec 2019

Expona Simplay 19db nieuw bij objectflor! Objectflor vraagt aandacht voor zijn nieuwe Expona Simplay 19db-collectie, een van vier akoestische collecties die onder de merknaam Expona op de projectenmarkt worden gebracht. Expona Simplay 19db wordt door de aanbieder uit Keulen, een dochterbedrijf van het Britse James Halstead Flooring, voorgesteld als zijn ‘nieuwe generatie loose-lay designvloeren’. Dankzij … Read more

Lees verder >>

Opnieuw goede CBS-cijfers ‘wonenretail’

16 nov 2019

Opnieuw goede CBS-cijfers ‘wonenretail’ De winkels in meubels en woninginrichting algemeen assortiment (+7,7 procent) en de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren (+7,2 procent) realiseren in september opnieuw de grootste omzetstijging in het segment non-food, zo meldt het CBS vandaag. De omzet van alle winkels in non-food bij elkaar groeit met 4,4 procent, praktisch gelijk … Read more

Lees verder >>

Carpetright in gesprek over zijn toekomst…

02 nov 2019

Carpetright in gesprek over zijn toekomst… De Britse vloerenketen Carpetright voert gesprekken met zijn hoofdaandeelhouder (en geldschieter) Meditor over een mogelijke overname van het bedrijf. Een en ander kadert in een zoektocht van de retailer naar het optuigen van de gewenste financieringsstructuur voor de langere termijn. Carpetright verwacht bij elkaar zo’n 80 miljoen Britse pond … Read more

Lees verder >>

Tarket keert terug naar organische groei…

26 okt 2019

Tarkett keert terug naar organische groei… Vloerenconcern Tarkett heeft in het derde kwartaal van dit jaar een netto-omzet van 907,1 miljoen euro geboekt, een fraaie toename van 8,0 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Organisch komt de groei 2,6 procent hoger uit, met name dankzij de divisie Sports, die een vooruitgang van net aan … Read more

Lees verder >>