De PVC Vloeren Specialist

BLOG/PVC VLOEREN NIEUWS

Volg hier de laatste trends en nieuws over PVC Vloeren

Expona Simplay 19db nieuw bij objectflor!

02 dec 2019

Expona Simplay 19db nieuw bij objectflor! Objectflor vraagt aandacht voor zijn nieuwe Expona Simplay 19db-collectie, een van vier akoestische collecties die onder de merknaam Expona op de projectenmarkt worden gebracht. Expona Simplay 19db wordt door de aanbieder uit Keulen, een dochterbedrijf van het Britse James Halstead Flooring, voorgesteld als zijn ‘nieuwe generatie loose-lay designvloeren’. Dankzij … Read more

Lees verder >>

Opnieuw goede CBS-cijfers ‘wonenretail’

16 nov 2019

Opnieuw goede CBS-cijfers ‘wonenretail’ De winkels in meubels en woninginrichting algemeen assortiment (+7,7 procent) en de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren (+7,2 procent) realiseren in september opnieuw de grootste omzetstijging in het segment non-food, zo meldt het CBS vandaag. De omzet van alle winkels in non-food bij elkaar groeit met 4,4 procent, praktisch gelijk … Read more

Lees verder >>

Carpetright in gesprek over zijn toekomst…

02 nov 2019

Carpetright in gesprek over zijn toekomst… De Britse vloerenketen Carpetright voert gesprekken met zijn hoofdaandeelhouder (en geldschieter) Meditor over een mogelijke overname van het bedrijf. Een en ander kadert in een zoektocht van de retailer naar het optuigen van de gewenste financieringsstructuur voor de langere termijn. Carpetright verwacht bij elkaar zo’n 80 miljoen Britse pond … Read more

Lees verder >>

Tarket keert terug naar organische groei…

26 okt 2019

Tarkett keert terug naar organische groei… Vloerenconcern Tarkett heeft in het derde kwartaal van dit jaar een netto-omzet van 907,1 miljoen euro geboekt, een fraaie toename van 8,0 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Organisch komt de groei 2,6 procent hoger uit, met name dankzij de divisie Sports, die een vooruitgang van net aan … Read more

Lees verder >>

Woongerelateerde CBS-cijfers blijven geweldig…

17 okt 2019

Woongerelateerde CBS-cijfers blijven geweldig… De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en (PVC) vloeren en de winkels in meubels en woninginrichting algemeen assortiment noteren in augustus, voor de derde maand op rij, de grootste omzetstijging in het retailsegment van de non-food, zo meldt het CBS. Het eerste cluster (waartoe de winkels in parket-, laminaat- en kurkvloeren behoren) … Read more

Lees verder >>

Krimp in Duitse vloerenmarkt…

30 sep 2019

Krimp Duitse vloerenmarkt… “De Duitse vloerenmarkt heeft het afgelopen decennium een vrijwel continue positieve groei doorgemaakt. Maar dat is nu voorbij,” met die opbeurende woorden introduceert onderzoeksbureau IFH uit Keulen zijn nieuwe marktonderzoek ‘Branchenfokus Bodenbeläge – Online & Offline’. Een blik op de cijfers laat zien dat de vloerenmarkt van onze oosterburen in 2018 ongeveer … Read more

Lees verder >>

Moduleo komt met nieuwe LayRed 55, sterk en stil…

25 sep 2019

Moduleo komt met  nieuwe LayRed 55, sterk en stil… IVC Group, de zakelijke tak van de vinylvloerenmaker, lanceert zijn jongste innovatie LayRed 55. De onbuigzame engineered rigid click LVT-vloer is het resultaat van twee jaar intensief onderzoek en engineering in IVC’s Centre of Excellence voor vinylvloeren. De combinatie van verschillende lagen zorgt volgens de fabrikant … Read more

Lees verder >>

Florissante CBS-cijfers retail in juli…

16 sep 2019

Florissante CBS-cijfers retail in juli… De omzetcijfers van het CBS voor ook de eerste maand van het derde kwartaal laten weinig te wensen over. De winkels in meubels en woninginrichting (plus 11,4 procent) en de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren (plus 7,1 procent) realiseren in juli de grootste omzetstijging. Het verkoopvolume in deze clusters … Read more

Lees verder >>

Moduleo brengt noviteiten naar InCoDa…

07 sep 2019

Moduleo brengt noviteiten naar InCoDa… Moduleo is dit jaar wederom present op de InCoDa in Gorinchem en belooft een drietal noviteiten en uitbreidingen op bestaande collecties voor te stellen aan het vakbezoek. De aandacht gaat hierbij uit naar de collecties LayRed en Moods 2.0. Inspelend op de vraag van de Nederlandse markt naar grote formaten, … Read more

Lees verder >>